Na úvodní stránku






VS hosting – už nikdy více

V roce 2008 jsem sjednotil všechny webhostingy, o které jsem se staral, na manage server na VS hostingu. Před tím jsme tam hostoval několik domén na klasickém webhostingu, ale tom největším, který umožňoval neomezený počet domén. Na něm jsme tenkrát spustili Magazín eKamarád a současně trojportál Osídlení – Dětský web – Kamarádi. Prot tyto dva poměrně náročné webové projekty, zvláště když se na trojportálu rozjel chat, už tento webhosting nestačil a tak jsem objednal managehosting, na jterý se následně přesunulo vše, o co jsem se staral. Částka 3.971,-- Kč měsíčně byla sice velká, ale když jsem sečetl cenu všech ostatních webhostingů, tak rozdíl nebyl zase tak veliký.

 

Výhodou manageserveru je, že si vpodstatě můžete zvolit nastavení, jaká vám vyhovují. Vše se ovládalo přes administrační program PLESK, který umožňoval kompletní správu domén, emailů, cronu, no prostě všeho. V té době to byla nejspíše bezkonkurenční nabídka, protože nikdo nic jiného lepšího nenabízel.

 

Čtyři roky jsem tedy na VS hostingu hostoval. Potom bohužel přišly finanční problémy. Mým hlavním klientem bylo Informační centrum oddílů a klubů, které nedostalo opakovaně po dva roky dotaci od MŠMT ČR, díky čemuž mi dlužilo za webhosting i domény, kterých vlastní nemalý počet. Protože v portfóliu mých zákazníků je většina neziskových organizací, dostal jsme se do druhotné platební neschopnosti. byl jsem nucen k 31. 12. 2011 přerušit podnikání n aživnostenský list a registrovat se na úřadu práce jako nezaměstnaný. Potom jsme řešil dluhy za sociální a zdravotní pojištění, které mi narostly za několik měsíců.

 

V neziskové činnosti mě podporoval táta, který dokázal ze svého důchodu ušetřit a vypomoct našim neziskovkám několika tisícovkami měsíčně. Táta ale koncem roku 2011 zemřel a tak bylo potřeba problémy řešit razantně. Zejména sdružení dětí a mládeže Informační centrum oddílů a klubů, které jsem před léty zakládal a v němž jsem jako dobrovolník statutárním zástupcem, muselo redukovat své výdaje velmi drasticky a jedinými prioritami bylo udržení střechy nad hlavou (kanceláře) a internetového připojení.

 

Po čytřech letech jsem tedy požádal VS hosting o ukončení webhostingu z důvodu, že přerušuji živnost, takže jej nebudu moci nadále využívat a že jsem řešil dluhy, které mi neumožňovaly jej dále platit. VS hosting ale trval na tříměsíční výpovědní lhůtě a nesouhlasil ani se splátkovým kalendářem. Nebyl to ochoten udělat ani formou sponzoringu pro neziskovku, protože jak mi sdělil jejich ředitel, oni sponzoring neprovozují.

 

Zde stojí za zmínku i to, že celé čtyři roky, jsem jim všechny faktury, které měly splatnost pouhých pět dní a fakturovaly se měsíčně předem (tedy vždy k 1. dni v měsíci na aktuální měsíc), platil vždy včas, či spíše ještě dříve (většinou obratem, abych nemusel na zaplacení dál myslet). Proto mě tedy zarazilo toto chování k zázazníkovi. Jak mi došlo později, měli to vypočtené velice dobře.

 

Dokud VS hostingu platíte, je vše OK. V okamžiku, kdy se dostanete do finannčích problémů, které anii nemusí být z vaší viny, jako např, druhotná platební neschopnost, nastoupí arogantnost. .Každý den (včetně sobot a nedělí, kdy ani žádná banka nefunguje a pochybuju, že funguje jejich účtárna) vám chodí na email upomínka z automatu. Jejich automat je ještě natolik hloupý, že ani neumí upomínky sloučit, takže když dlužíte za dvě faktury, chodí vám dva emaily.

 

VS hosting si tak ode mě přišel na 3 x 3.971,-- = 11.913,-- Kč zcela bezpracného zisku, protože ty tři měsíce, jsem už jeho služeb nevyužíval. Do konce roku 2011 jsme si zřídil menší webhosting na Savaně, kam jsme přestěhoval nejdůležitější weby. Šlo o weby neziskovek, které měly peníze a zaplatily a z webů ICOKu potom jenom Magazín eKamarád, Dětskou seznamku a stránku ústředí. Dalších asi deset webů ICOKu včetně trijportálu Odíslení – Dětský web - Kamarádi koncem roku 2011 zanikly.

 

Se zmíněnou částkou se ale VS hosting nespokojil. Fakturoval i následný čtvrtý měsíc. Zřejmě si mysleli, že to přehlédnu a získají ještě jako bonus další 3.971,-- Kč. Až po urgenci fakturu, na kterou před tím poslali asi 60 upomínek emailem, stornovali a zaslali na ni dobropis. Vše si ještěš pojistili tím, že v co nejkratším termínu dali na dlužnou částku žalobu, aby to stihli do doby, než se finančně vzpamatuju a budu schopne faktury uhradit. Takže díky tomu ještě vysoudili dalších 13.040,-- Kč, opět úplně za nic.

 

Závěrem tedy je, že si patrně nedokáží vydělat dostatek peněz poctivou prací a poskytováním služeb, takže získávají takovéto „bonusy“, které je nic nestojí, protože na ně nemusí vůbec nic vynaložit. Bezpracný zisk 24.953,-- Kč není jistě k zahození a je důkazem toho, jak si váží svých klientů. Za ty čtyři roky ode mě měly na platbách cca 200.000,-- Kč, což si myslím, že není málo. Technicky jsem u nich nespokojený nebyl, ale po této zkušenosti bych u nich už nikdy nehostoval.

 

Navíc Savana je výrazně lepší z hlediska cena – výkon. Když nyní srovnávám její výkon po té, co ICOK postupně obnovuje zrušení weby, tak odhaduju, že výkon Savana 3000, který nyní mám, je zhruba poloviční. Cena je ale desetinová. Za celý rok jsem zaplatil zhruba to, co VS hostingu za každý měsíc.

 

Na Savaně je něco podobného, jako na VS hostingu. Není to sice manage server, ale je to virtuální server, který se jako manage server chová. Na správu sice není PLESK, ale místo toho používají vlastní administrační rozhraní, které toho sice zřejmě umí o něco méně než PLESK, ale bežnému uživateli stačí. Díky tomu je cena levnější. Na VS hostingu jsem se musel zavázat, že tam budu hostovat nejméně jeden rok a na ten rok mi do polatků rozpočetli licenční poplatky za PLESK. PO roce mi ale cenu nesnížili, takže sjem jim vlastně za čtyři roky zaplatit licenční poplatky za PLESK, které jak jsem pochopil byly jednorázové, celkem čtyřikrát. Další bezpracný bonus pro VS hostig.

 

Naopak Savana má některé funkce navíc. Získáte na ní www adresu login.savana.cz, kde login je váš přihlašovací login, díky níž si můžete web zřídit a prohlédnout před stěhováním, ještě než přesměrujete doménu. Rovněž pak jednání se zákazníky je na Savaně výrazně vstřícnější, včetně různých slevových motivačních akcí. Např. na rok 2013 jsme si prodloužil webhosting v akci, kdy jsem přešel ze Savana 2000 na Savana 3000 a získal jsem poměrně slušnou slevu. Vítána je i možnost si na den zadarmo vyzkoušet výkon vyšší verze.

 

VS hosting mě odradil svým chytračení, neempatickým jednáním a neosobní arogancí, kdy vám většinou na emaily odpovídají pouze automaty. Zjevně je to hosting, který není určen pro lidi, kteří nemají velké finannčí rezervy, aby mohli i po náhlém ukončení sponzorovat tuto firmu ještě další tři měsíce.

[1]


Bez nadpisu

18.04.15 13.05

petr

g1969388@trbvm.com

Odpovědět

Jinými slovy, všechno fungovalo jak mělo, jen si dovolili chtít za dodané služby peníze a postupovat dle smlouvy? A to jste dospělý člověk? Navíc pár tisíc má snad každý ne? A když podepisuje smlouvu s určitou výpovědní lhůtou, tak snad je na místě použít mozek a mít rezervu. A nechat se v evidentně pokročilém věku financovat otcem a ještě kopat kolem sebe.. Ještě řekněte, že jste u něj bydlel..

RE:Bez nadpisu

23.07.16 16.33

Miloslav Fuček

Odpovědět

Dle Vaší schopnosti demagogie předpokldáám, že jste politikem, nejspíše některé z pravicových stran podporující globálním kapitalismus. Tedy člověk bohatý, který by ale druhému nedal ani korunu.

V článku je napsáno, že táta podporoval neziskové projekty, ne mě. To je poněkud rozdíl, který si myslím, že spíš nechcete vidět, než byste byl tak hloupý a neviděl jej.

On není kapitalismu jako kapitalismus. Ten dnešní je vyžírkovský, kdy jediným cílem je maximální zisk za každou cenu. Proto si i firmy hlídají kvalitu, aby nebyla příliš velká, protože potom by málo utržily. Ony potřebují, aby výrobek vydržel pouze záruční dobu a potom se rozpadl, aby měli další odbyt.

Chcete vědět, jak to bylo dříve? Dříve šlo o vzájemně výhodný vztah dvou partnerů. Nebyl tedy jedniným cílem maximální zisk prodávajícího, ale i spokojenost zákazníka. Takže starší výrobky byly kvalitnější a někdy přečkaly i generaci. Obchodníci si také sebe vzájemně vážily a tudíž, když někodo řadu let platil faktury pravidelně, měli pochopení pro to, pokud se jednou v platbě zpozdil z důvodu finančních potíží. Tomu se říká slušnost, což je bohužel pojem, který se v dnešní době už moc nenosí. Já si o takovém obchodníkovi myslím, že je slušný, Vy ho jistě považujete naopak za hlupáka. Stejně jako jsou pro Vás patrně i všichni sponzoři, kteří podporují neziskový setor (myslím tím oblast volného času dětí a mládeže, sport a pod. ne neziskovky napojené na státní rozpočet z politických důvodů, které útrácí většinu peněz na tučné mzdy svých pracovníků). Zmíněná neziskovka nemá jediného pracovníka, vše dělají dobrovolníci ve svém čase.

[1]



Přidej svůj názor



Zpět


Provozuje a vytvořil Ing. Miloslav Fuček - MF SOFT
Všechna práva vyhrazena ©2008
Kopírování částí webu či přebírání částí textu není povoleno bez souhlasu majitele webu.

Dnes je neděle
20.05.2018