Na úvodní stránku






Automatizovaný telefonní spaming

Fuček Miloslav

2013-07-22

Služby

Přečteno: 4199

Komentářů: 0


Každý to známe, zazvoní telefon a na druhé straně otrava, který nabízí to, co nikdo nechce. Vrcholem nestoudnosti těchto tzv. prodejců je to, že se na nás chystá automatizace tohoto telefonního spamingu.


Tak jsem právě zjistil, co připravují tzv. telefonní prodejci, tedy vnucovači toho, co nikdo nechce. Dosud to bylo tak, že operátor seděl v kanceláři a ze seznamu telefonních čísel ručně vytáčel lidi. Když pominu to, kde tato telefonní čísla jeho zaměstnavatel vzal (pochybuju, že zákonnou cestou), je to jasné obcházení zákona, který je děravý a nezahrnuje do nevyžádané pošty obchodní telefonáty, jejichž princip je stejný či spíše horší, protože vás vyrušuje a otravuje v reálném čase. Pokud totiž právě pracuju a na práci se musím soustředit, vytrhne mě z ní takový telefonát i tehdy, když jej vzápatí zavěsím, protože o něj nestojím. Oproti tomu nevyžádanou poštu v poštovní schránce prostě bez čtení vezmu a hodím do koše v době, kdy schránku vybírám a spamy v emailové schránce také vymažu, když se mi to hodí a mám na to čas.

 

Tento automatizovaný telefonní spaming má fungovat tak, že bude existovat databáze telefonních kontaktů, z které bude program automaticky vytáčet jednotlivá telefonní čísla. Pokud volaný účastník telefon zvedne, bude vyzván, aby vyčkal nebo stiskl jedničku a hovor bude přepojen do call centra operátorovi, který bude rovnou vnucovat zboží či služby, o které nemá nikdo zájem. Ušetří si tak čas strávený vytáčením čísel a zřejmě i hovory s prozřetelnějšími uživateli, kterým dojde, oč jde a nebudou žádnou jedničku vytáčet, ale rovnou zavěsí. Dokonce bych řekl, že tento sytém už i funguje, protože jsem jednou zaznamenal telefonát, v němž se nikdo neozval a hrála místo toho hudba. Taková to co hraje, když čekáte na přepojení, když voláte přes ústřednu nebo přes call centra např. telefonních společností.

 

Určitě by stálo za to, aby se nad touto formou spamingu zamysleli naši zákonodárci a zahrnuli jej také do zákona o nevyžádané poště. Souhlas s těmito telefonáty by bylo možno např. potvrzovat SMSkou a bez tohoto potvrzení by nesmělo být uživateli s obchodní nabídkou voláno.


Sdílet na Facebooku

Diskuse k článku

Přidej svůj názor



Zpět


Provozuje a vytvořil Ing. Miloslav Fuček - MF SOFT
Všechna práva vyhrazena ©2008
Kopírování částí webu či přebírání částí textu není povoleno bez souhlasu majitele webu.

Dnes je čtvrtek
21.11.2024