Ve velkoměstě, jako je Praha, které je často obětí smogu nebo aspoň dopravních zácp, je zvyšování jízdného opravdu na pováženou. Zejména, když jízdné městskou hromadnou dopravou je nyní replica uhren v některých úsecích cenově srovnatelné s náklady na jízdu osobním automobilem. Pokud např. někdo nedojíždí pravidelně do práce a tudíž se mu nevyplatí předplatní kupón a potřebuzje dopravit tři takové další osoby do relativně krátké vzdálenosti, kam však nejede nic a je nutno jet na přestupní lístek, jsou náklady na jízdu autem buď srovnatelné nebo nižší.
Nové ceny teda nemotivují k většímu používání MHD, ale naopak spíše k používíní osobního automobilu, v kterém se občan dopraví levněji nebo stejně draho, ale výrazně pohodlněji a bez různých rizik, jako že ho v přecpaném dopravním prostředku okrade kapsář či že bude čekat na potřebný spoj, který vynechá a přijede se zpožděním.
Sám jezdím na lístky, protože pracuji v domě, kde bydlím. Samozřejmě budu jízdu MHD minimalizovat. Například jsme jezdil hrát stolní tenis, což je ve vzdálenosti, která por mě představuje dvacet minut rychlé chůze. Dvakrát 12,-- Kč pro mě ještě bylo únosné, zejména, když někdy jsme narazil na tramvaj, která jela do vozovny a tutíž jsem nemusel přestupovat a ušetřil jsme aspoń na jedné jízdě 4,-- Kč. Nyní ale dvakrát 20,-- Kč už nejsem ochoten dát, takže budu od září chodit na pinkponk pěšky.
Jsou lidé, kteří jezdí pravidelně na černo a mají připraven obnos na pokutu, kdyby je chytl revizor. Platí bez jakéhokoli odporu a bez mrknutí oka, protože se jim to vyplatí. Projezdili by několikanásobně více, než kolik zapaltí, když je náhodou chytí revizor. Tito lidé budou mít k tomuto chvování ještě mnohem větší motiv, protože ušetří ještě více.
Lidé, kteří začnou jezdit auty jsou ale pro replica orologi di lusso Prahzu větší hrozbou, protože Praha bude přecpaná auty a v době smugu v ní bude nedýchatelno. Ale těžko budeme někoho přesvědčovat, aby jezdil dráže a nepohodlněji.
Navíc ani kvalita služeb, které dopravní podnik cestujícím poskytuje, neodpovídá ceně jízdného. Spoje jezdí mnohdy přecpané a nedodržují intervaly.
Ve vyspělých civilizacích bývá zvykem to, co je ekologické dotovat. Městská hromadná doprava beze sporu už dotovaná je, proto by bylo určitě lepším řešením, zvýšit dotaci než jízdné. Navíc by ale určitě stálo za to prověřit hospodárnost dopravního podniku.
Asi úplně nejlepším řešením by bylo, kdyby byla městská hromadná doprava hrazena celá z dotací a tedy zadarmo. Jsme přesvědčen, že pak by ubylo v Praze motoristů, prootže dost lidí, když by vědělo, že na ni stejně přispívají ze svých daní, by ji více využívalo a auta by oužily pouze v opravdu odůvodněných případech. Mimo to by se snáížily náklady na revizory, na tisk jízdenek a předplatních kupónů a jejich distribuci.. Jenže to by museli mít pražští radní vůli po tom, aby byla Praha ekologickým městem.