Na úvodní stránku






Proč nebýt klientem Poštovní spořitelny

Fuček Miloslav

2011-08-31

Služby

Přečteno: 3423

Komentářů: 1


Byly časy, kdy jsem byl se službami Poštovní spořitelny spokojen a kdy jsem k ní přecházel od České spořitelny. Ty časy jsou už ale minulostí.


Svůj první účet jsem měl u České spořitelny, kde jsem měl i Sporožiro. Po té, co zvedli pře léty poplatky za vedení účtu o cca 100% jsem přešel k Poštovní spořitelně, která v té době byla poměrně v začátcích a nabízela výhodné podmínky. Utíkal jsem k ní uý i spořitelními knížkami, které měly lepší úročení a hlavně se daly ovládat na každé poště. A tak se sem ze spořitelny tehdy stěhovaly i běžné účty občanských sdružení, v kterých pracuji.

Přřed pár lety jsem poznal FIO, tehdy ještě jako družstevní záložnu, dnes už banku. Ta má sice menší síť poboček, ale zase u ní lze většinu věcí obsloužit zadarmo přes Internet, takže pobočky jsou vpodstatě třeba pouze na vklady a výběry peněz. A i když je jich méně, jsou u metra, což tuto nevýhodu kompenzuje.

Přišel čas, kdy jsem si založil učet u FIO a tak si jej založily i občanská sduržení, pro která pracuji. Přesvědčil měl propracovaný Internetbanking a hlavně to, že je zde vše bez poplatků a relativně dobré jsou i úroky. Účty u Poštovní spořitelny tato sdružení ještě mají, ale prakticky je nepoužívají. Díky tomu, že neziskové organizace neplatí poplatky za vedení účtu, jsem je zatím nechali. Aktivně je ale nepoužíváme, protože za bankovní operace se zde platí.

Obdobně zůstával i můj běžný účet u Poštovní spořitelny. Měl jsem na něm necelých 1.000,-- Kč, které jsem tam nechal apoužíval jsem FIO. Takže jsem si ani neobnovoval bankovní kartu k tomuto účtu. Přesněji řečeno, protože jsem ji nepoužíval, tak jsme si ani po změně nevyzvedl novou. Zůstala mi doma neplatná, což jsem zjistil, až když jsem chtěl účet rušit a při tom ji vracel. Dřív jsem na to přiojít nemohl, protože banka mi za kartu neustále strhávala z účtu poplatky, jako by byla aktivní a jako bych ji používal.

Měsíčně se mi tak z běžného účtu odepisovaly desítky korun za bankovní kartu, kterou jsem nepoužíval, plus dalších 50,-- Kč za vedení účtu a zaslání jednoho výpisu měsíčně. Úrok se pohyboval v haléřích, takže pení, které jsem zde měl bez jakéhokoli pohybu, se nezhodnocovaly, ale naopak ubývaly. Až mi přišlo avízo, že jsem na účtu v mínusu a že zde mám doplnit hotovost. To bylo impulsem pro zrušení tohoto účtu. Musel jsme na něj vložit 500,-- Kč, protože zrušení účtu trvá měsíc, počínaje následujícím měsícem po podání žádosti o zrušení. Navíc za avízo si účtuje banka 200,-- Kč plus 10,-- Kč za poštovné. A za vklad si tato banka účtuje poplatek 12,-- Kč. Zřejmě jako trest pro klienta, že je obtěžuje a vkládá na účet peníze.

Za povšimnutí stojí i nekvalita služeb. Účet jsem šel rušit na pobočku, kde jsem rovnou doplatil potřebnou částku a pracovnice u přepážky mi vyplnila formulář na zrušení. Měl jsem s sebou razítko, protože mám účet jako podnikatelský a tak jsem se zeptal, zda mám k podpisu připojit razítko. Dostal jsem zápornou odpověď, že to není potřeba. A zhruba po třech týdnech mi přišel doporučeně dopis, kde mi sdělili, že požadavek na zrušení účtu je zapítnut z důvodu, že podpis není podle podpisového vzoru, že chybí razítko. Tím banka natahuje živostnost mého účtu o další měsíc, takže vydělá dalších 50,-- Kč a kdo ví, kolik si ještě zaúčtuje za tento doporučený dopis. Takže je otázka, zda nebudu muset do banky ještě jednou, doplnit další peníze.

Nekvalitní produkt musí mít přeci pojistku, která jeho zrušení co nejvíce komplikuje. A tu mají v Poštovní spořitelně vymyšlenu opravdu dokonale. Banka se prostě nechce vzdát příjmu za nic. Navíc neúročené peníze měla v době, kdy jsem účty používali i z toho, když jsem posílal peníze ze svého účtu na účet občanského sdružení, které byly oba u Poštovní spořitelny. Nejméně den si je podržela, aniž by je úročila mě nebo občanskému sdružení. Naproti tomu u FIO banky je tento převod za zhruba jednu sekundu a vzápětí může občanské sdružení s těmito penězi dále disponovat. Proto uvažuju časem i o přechodu z Postžira k FIO bance. Je to pouze otázkou toho, kdy budu mít čas všechny příkazy převést k FIO a ušetřit tak ročně přes 1.000,-- Kč na poplatcích za vedení Postžira, nyní nazývaného Era osobním účtem.

Sdílet na Facebooku

Diskuse k článku

Přidej svůj názor

smejdi zkurveny

22.12.11 17.41

Libor Vocasek

Číst komentáře



Zpět


Provozuje a vytvořil Ing. Miloslav Fuček - MF SOFT
Všechna práva vyhrazena ©2008
Kopírování částí webu či přebírání částí textu není povoleno bez souhlasu majitele webu.

Dnes je úterý
25.09.2018